LICEO STATALE “CARLO TENCA” ‐ MILANO
P. I. 80126370156 Cod. Mecc. MIPM11000D
Bastioni di Porta Volta,16–20121 Milano
Tel. 02.6551606 – Fax 02.6554306
C. F. 80126370156 - Cod. Mecc. MIPM11000D
Email: mipm11000d@istruzione.it – PEC mipm11000d@.pec.istruzione.it
1. Metodi e strumenti di lavoro e di verifica:
Metodologia
A livello metodologico, si alterneranno: lezione frontale e partecipata; continue esercitazioni sia durante le lezioni sia in forma di compito che verrà corretto nelle lezioni successive; attività a gruppi e guidate.
Strumenti
Testi adottati: Performer B1 Two Zanichelli sia cartaceo che in versione digitale, materiale multimediale (audio, video, film, documentari, CD), materiale autentico (interviste, articoli, etc) che verrà fornito a seconda delle necessità o delle occasioni per adeguarlo all’andamento della classe.
Per l’approfondimento di grammatica: Mastering Grammar – Pearson. Il testo servirà principalmente per il lavoro a casa per recupero, ripasso, rinforzo e/o potenziamento.
Valutazione e verifica
La valutazione, sia formativa che sommativa, sarà svolta in itinere e alla fine di ogni argomento. Le verifiche saranno sia scritte che orali e verteranno sugli stessi argomenti trattati nelle singole unità didattiche. Saranno di tipo grammaticale con esercizi di completamento, di trasformazione o sostituzione o di comprensione di un brano con questionario o un ascolto in lingua inglese. Si proporrà anche una produzione di dialoghi o di una semplici testo su argomenti specifici abbastanza semplice.
I criteri di valutazione sono quelli indicati nel POF di Classe.
Dopo una prima fase di ripasso delle strutture affrontate durante lo scorso anno e dopo verifica, verranno affrontate tutte le unità di Performer B2 two
Unit 1 : Now and then
Vocabulary: Household chores- Household objects-gadgets
Communication: asking about past habit- Comparing past and present
Grammar: Tense revision . present and past - used to- indefinite pronouns
Unit 2 : Your money
Vocabulary : Money-payment-bargains
Communication : making choices
Grammar: Present perfect continuous-for/since- defining relative clauses-question tags
Unit 3 : Techie life
Vocabulary Technologie- the internet - touch screeen actions
Communication: Talking about how to operate things and expressing purpose
Grammar: Present perfect simple vs present perfect continuous- Non defining relative clauses - infinitive of purpose
Unit 4 : Town and around
Vocabulary: around the town - sightseeing - adjectives to describe places
Grammar: zero-first conditionals-When, unless, as soos as before... Modal verbs of deduction ,degree modifiers
Communication: agreeing./desagreing and contradicting people
Unit 5 : Healthy body and mind .
Vocabulary : The body.- health problems- tratment and remedies
Communication: talking about health
Grammar: second conditional - modal verbs of advice- should,ought to - had better other expressions for giving advice
Unit 6: Crime doesn't pay
Vocabulary : crime and criminals expressing disaproval and regret in the past -law and justice- Punishment in school
Grammar: past perfect- past perfect vs past simple- third conditional- Expressing disapproval and regret in the past
Communication : arguing
Unit 7: Our Planet
Vocabulary : Ecology- natural disasters-renewable energy
Communication : Asking for repetition and clarification. Restating what has been said
Grammar: The gerung (-ing form) and the infinitive ( with to), the and zero article, reflexive and reciprocal pronouns
Unit 8: Art and beauty
Vocabulary : the human face - visual arts-beauty treatments
Communication : Describing things and processes
Grammar : The passive(I)- present simple and past simple- ability in the past. Have/get something done.
Unit 9: Animals and us
Vocabulary : Animals - animal sounds- testing with animals
Communication : Sympathising
Grammar : the passive (II) all tenses- modal verbs of deduction in the past- passive (III)- sentences with two objects
Unit 10: My media
Vocabulary: Old and new media ,news, teen topics
Communication : Expressing facts and opinion
Grammar: Say/tell,reported speech, reported questions, linkers of cause and result
Unit 11: The way I feel
Vocabulary: feelings and emotions, happiness, personal opinions-
Communication; asking, giving and refusing permission
Grammar : Causative verbs : May,get, have..... verbs os perception, let and allow
Unit 12: The world I dream of
Vocabulary : the word of advertising- Do/make- phrasal verbs with get
Grammar: I wish - phrasal verbs- prefer would prefer, would rather
Communication : Expressing wishes
Liceo Statale 'Carlo Tenca'
Sito realizzato e distribuito da Porte Aperte sul Web, Comunità di pratica per l'accessibilità dei siti scolastici, nell'ambito del Progetto "Un CMS per la scuola" - USR Lombardia.
Il modello di sito è rilasciato sotto licenza Attribuzione-Non commerciale-Condividi allo stesso modo 3.0 Unported di Creative Commons.