Tu sei qui

Seconda C - Lingua e Cultura Inglese | 2023-2024

Logo Repubblica italiana
LICEO STATALE “CARLO TENCA” ‐ MILANO
P. I. 80126370156 Cod. Mecc. MIPM11000D
Bastioni di Porta Volta,16–20121 Milano
Tel. 02.6551606 – Fax 02.6554306
C. F. 80126370156 - Cod. Mecc. MIPM11000D
Email: mipm11000d@istruzione.it  – PEC mipm11000d@.pec.istruzione.it

PIANO DI LAVORO

2023-2024
Classe: 
Seconda C
Materia: 
Lingua e Cultura Inglese
Docente: 
Invernizzi Anna
B) OBIETTIVI DA CONSEGUIRE
1. Competenze e capacità

Come da programmazione del dipartimento di materia. (si veda "Punto F" - Programma)

2. Conoscenze

Come da programmazione del dipartimento di materia. (si veda "Punto F" - Programma)

C) PROGRAMMA - AREE DI CONTENUTO
Saranno prese in considerazione tutte le aree di contenuto previste dalla programmazione di Dipartimento
D) CRITERI PER LO SVOLGIMENTO DEI PROGRAMMI
1. Metodi e strumenti di lavoro e di verifica: 

Metodologia

A livello metodologico, si alterneranno: lezione frontale e partecipata; continue esercitazioni sia durante le lezioni sia in forma di compito che verrà corretto nelle lezioni successive; attività a gruppi e guidate.

Strumenti

Testi adottati: Performer B1 Two Zanichelli sia cartaceo che in versione digitale, materiale multimediale (audio, video, film, documentari, CD), materiale autentico (interviste, articoli, etc) che verrà fornito a seconda delle necessità o delle occasioni per adeguarlo all’andamento della classe.

Per l’approfondimento di grammatica: Mastering Grammar – Pearson. Il testo servirà principalmente per il lavoro a casa per recupero, ripasso, rinforzo e/o potenziamento.

Valutazione e verifica

La valutazione, sia formativa che sommativa, sarà svolta in itinere e alla fine di ogni argomento. Le verifiche saranno sia scritte che orali e verteranno sugli stessi argomenti trattati nelle singole unità didattiche. Saranno di tipo grammaticale con esercizi di completamento, di trasformazione o sostituzione o di comprensione di un brano con questionario o un ascolto in lingua inglese. Si proporrà anche una produzione di dialoghi o di una semplici testo su argomenti specifici abbastanza semplice.

E ) CRITERI DI VALUTAZIONE

I criteri di valutazione sono quelli indicati nel POF di Classe.

F) PROGRAMMA

Dopo una prima fase di ripasso delle strutture affrontate durante lo scorso anno e dopo verifica, verranno affrontate tutte le unità di Performer B2 two

Unit 1 : Now and then

Vocabulary: Household chores- Household objects-gadgets

Communication: asking about past habit- Comparing past and present

Grammar: Tense  revision . present and past - used to- indefinite pronouns

Unit 2 : Your money

Vocabulary : Money-payment-bargains

Communication : making choices

Grammar: Present perfect continuous-for/since- defining relative clauses-question tags

Unit 3 : Techie life

Vocabulary Technologie- the internet - touch screeen actions

Communication: Talking about  how to operate things and expressing purpose

Grammar: Present perfect simple vs present perfect continuous- Non defining relative clauses - infinitive of purpose

Unit 4 : Town and around

Vocabulary:  around the town - sightseeing - adjectives to describe places

Grammar: zero-first conditionals-When, unless, as soos as before...  Modal verbs of deduction ,degree modifiers

Communication: agreeing./desagreing and contradicting  people

Unit 5 : Healthy body and mind . 

Vocabulary : The body.- health problems- tratment and remedies

Communication: talking about health

Grammar: second conditional - modal verbs of advice- should,ought to - had better other expressions for giving advice

Unit 6:  Crime doesn't pay

Vocabulary : crime and criminals expressing disaproval and regret in the past -law and justice- Punishment in school

Grammar: past perfect- past perfect vs past simple- third conditional- Expressing disapproval and regret in the past

Communication : arguing

Unit 7: Our Planet

Vocabulary : Ecology- natural disasters-renewable energy

Communication : Asking for repetition and clarification. Restating what has been said

Grammar: The gerung (-ing form) and the infinitive ( with to), the and zero article, reflexive and reciprocal pronouns

Unit 8: Art and beauty

Vocabulary : the human face - visual arts-beauty treatments

Communication : Describing things and processes

Grammar : The passive(I)- present simple and past simple- ability in the past. Have/get something done.

Unit 9:  Animals and us 

Vocabulary : Animals - animal sounds- testing with animals

Communication : Sympathising

Grammar : the passive (II) all tenses- modal verbs of deduction in the past- passive (III)- sentences with two objects

Unit 10:  My media

Vocabulary: Old and  new media ,news, teen topics

Communication : Expressing facts and opinion

Grammar: Say/tell,reported speech, reported questions, linkers of cause and result

Unit 11: The way I feel

Vocabulary: feelings and emotions, happiness, personal opinions- 

Communication; asking, giving and refusing permission

Grammar : Causative verbs : May,get, have..... verbs os perception,  let and allow

Unit 12: The world I dream of 

Vocabulary : the word of advertising- Do/make- phrasal verbs with get

Grammar:  I wish - phrasal verbs-  prefer would prefer, would rather

Communication : Expressing wishes

Milano: 
16/10/2023
L'insegnante Invernizzi Anna
Data immodificabilità contenuto: 
13/11/2023 - 23:00
Data ultima modifica: 
10/11/2023 - 14:22