Tu sei qui

Prima C - Inglese | 2022-2023

Logo Repubblica italiana
LICEO STATALE “CARLO TENCA” ‐ MILANO
P. I. 80126370156 Cod. Mecc. MIPM11000D
Bastioni di Porta Volta,16–20121 Milano
Tel. 02.6551606 – Fax 02.6554306
C. F. 80126370156 - Cod. Mecc. MIPM11000D
Email: mipm11000d@istruzione.it  – PEC mipm11000d@.pec.istruzione.it

PIANO DI LAVORO

2022-2023
Classe: 
Prima C
Materia: 
Inglese
Docente: 
GALLIZZI Liliane
B) OBIETTIVI DA CONSEGUIRE
1. Competenze e capacità
  • Saper comprendere messaggi orali e scritti di tipo familiare o formale
  • Sapersi esprimere su argomenti di vita quotidiana 
  • Saper produrre per iscritto semplici messaggi e/o dialoghi
  • Saper individuare le principali strutture grammaticali e saperle utilizzare adeguatamente 
  • Saper riconoscere il lessico e le strutture linguistiche apprese

        

2. Conoscenze

 

  • Conoscenza  delle funzioni linguistiche e comunicative e del lessico di base  
  • Conoscenza delle similitudini e delle differenze grammaticali e linguistiche tra la lingua inglese e la propria lingua madre 
  • Conoscenza di alcuni aspetti della civiltà e della cultura anglosassone
  • Conoscenze in relazione al Quadro Comune Europeo di riferimento B1 per le lingue Straniere.

 

C) PROGRAMMA - AREE DI CONTENUTO
Saranno prese in considerazione tutte le aree di contenuto previste dalla programmazione di Dipartimento
D) CRITERI PER LO SVOLGIMENTO DEI PROGRAMMI
1. Metodi e strumenti di lavoro e di verifica: 

Si prediligerà l'uso costante della lingua inglese durante le lezioni. Le attività didattiche consisteranno nell'ascolto di un brano con risposte alle domande o agli esercizi vero/falso inerenti al testo proposto. Verranno introdotti tutti gli aspetti grammaticali e linguistici presenti nella unit attraverso esercitazioni sia in classe che a casa. Si prediligerà l'aspetto comunicativo in classe facendo interagire l'alunno con l'insegnante e/o un compagno/a al fine di far acquisire una sempre maggior sicurezza comunicativa all'alunno/a attraverso role play, pair work, discussions. Si cercherà di sviluppare le 4 attività principali listening, speaking,reading, writing attraverso esercitazioni specifiche per ogni abilità. 

Verrà usato principalmente  il libro di testo :  Performer B1 Student's book +workbook - Marina Spiazzi -Marina Tavella-Margaret Layton-ed. Zanichelli e materiale multimediale.

Le verifiche si divideranno in verifiche sommative e formative.

Nelle verifiche formative si terrà conto dell'impegno in classe e a casa e dell'abilità comunicativa, della partecipazione e degli interventi in classe. 

Le verifiche formative consisteranno in verifiche scritte al fine di verificare l'applicazione delle regole grammaticali, del lessico e delle funzioni comunicative apprese ( attività di ascolto e comprensione, multiple choice, True/false, fill in the gap) e dell'abilità di costruire dialoghi, lettere, o messaggi brevi.

E ) CRITERI DI VALUTAZIONE

I criteri di valutazione sono quelli indicati nel POF di Classe.

F) PROGRAMMA

UNIT 1: Time of our lives

Grammar:        Present simple:affermative, negative, interrogative-adverbs of frequency-object    

                           Pronouns

Vocabulary :     Daily routine-Healthy habits-Free time activities

Comunication : Inviting a friend out – accepting an invitation-turning down an invitation

UNIT 2: Sports and Competition

Grammar:       Verbs of like and dislike+ing, can for ability,possibilità, permission and requests-

                          So and such

Vocabulary :    Sports-Spots and equipment- adjective to describe sports and events

Comunication: Showing interest and concernAsking dor specific information-reacting to

                           Information

UNIT 3: Places

Grammar:        Present continous, present simple vs present continuous- I’d like and I want.

Vocabulary:     Parts of the house and furnishings- shop and shopping- prices

Comunication: Going shopping

UNIT 4: Food for you

Grammar: Countable and uncoutable nouns- Some ,any,no- how much? how many?- A lot of,

                    much,many,a  little,a few,too,too much,too many,enough,not enough.

Vocabulary:Food and drink, containers and quantities- the menu

Comunication: At a restaurant

UNIT 5: Living tgether

Grammar: Past simple-Be- Past simple regular verbs-Possessive case—Double genitive- both

Vocabulary: Family-celebrations –dates and ordinal numbers.

Comunication: Asking about dates-Giving information about dates

Unit 6: Personalities and experiences

Grammatica: Past simple –irregular verbs- past simple can—past simple must-either/ or

                          Neither-nor

Vocabulary:     Personality-adjectives describing experiences-the translations of sembrare

Comunication: Expressing an opinion –Commenting about an opinion

 UNIT 7 : Clothes and cultural identity

Grammar:        Past continuous- Past simple/past continuoussubject/object questions-Adverbs of

Vocabulary:     Clothes and accessories-verbs related to clothes- accessories

Comunication: Talking about clothes

UNIT 8: The world around us

Grammar:       Comparison of majority and minority-superlatives-comparisions of equality

Vocabulary:     The natural world-Geographical features-the weather

Comunication: Asking about the weather-describing the weather

UNIT 9: On the move

Grammar:       Be going to –will-may and mightfor future possibilità

Vocabulary:    Travelling and holidays- means of transport-travel verbs

Comunication:Talking about travelling

UNIT 10: Life –long learning

Grammar:     Present continuous as future-present simple as future-future round up- zero and first                            

                        conditional. Each and every.

Vocabulary:   Education carrers jobs for teens

Comunication: Formal interview language

UNIT 11: Films and music

Grammar:    Present perfect- present perfect with ever and never- past simple vs present perfect.

                       It’s the first/second time..

Vocabulary:  Films- the world of cinema-music

Comunication: Talking about personal experiences

UNIT 12: This is life –

Grammar: Present perfect with just,already,yet- must, mustn’t,have to,not have to,needn’t vs mustn’t

Vocabulary: life events- verbs for relationships- problems

Comunication: Asking problems-expressing feelings

Milano: 
12/11/2022
L'insegnante GALLIZZI Liliane
Data immodificabilità contenuto: 
20/11/2022 - 23:00
Data ultima modifica: 
13/11/2022 - 09:52